Paragliden en laatste dagen in GSH - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van karin doorn - WaarBenJij.nu Paragliden en laatste dagen in GSH - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van karin doorn - WaarBenJij.nu

Paragliden en laatste dagen in GSH

Door: KarininGSH

Blijf op de hoogte en volg karin

30 April 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De tijd vliegt echt voorbij as woensdag vlieg ik al terug en zit de maand er al weer op.
Na de leuke en interessante dag op de ambulance ben ik de volgende dag al weer op tijd present in GSH.
Het slachtoffer van de schietpartij bij de rechtbank ligt hier inderdaad en hij heeft mazzel, verwonding aan nek en kaak maar niet fataal
De dag verloopt verder niet al te hectisch . Omdat er vandaag iemand me pensioen gaat is de tearoom ff verandert in een kombuis[ keuken] Er zijn elektrische pannen mee genomen van huis en grote stukken kip worden schoongemaakt en vervolgens lekker door de bloem en kruiden en bakken maar .
Iedereen heeft wel iets gemaakt van salades en samosaas tot enorme taarten , muffins ed
Met lunch tijd wordt er een klein afscheidsfeestje gehouden
Eten is in de gekleurde en zwarte gemeenschap erg belangrijk dus er is echt eten in overvloed
Er werken hier eigenlijk alleen maar verpleegkundige uit gekleurde of zwarte gemeenschap . Er zijn wel veel blanke dokters ,maar blanke verpleegkundige schijnen meer in de privéklinieken te werken omdat de werkomstandigheden en het salaris daar vaak wat beter zijn.
Gelukkig is het rond lunchtijd ff rustig zodat de meeste wel naar het eet feestje kunnen
De meeste sisters zijn aardig aan de maat en ik kan nu wel zien waarom. haha ze kunnen echt veel eten.
En omdat er behalve toetjes ook nog cupcakes en andere taartjes zijn komen er allerlei bordjes te voorschijn die worden volgeladen met taartjes om later lekker op te kunnen eten
Ze bombarderen het meteen ook maar als mijn afscheid omdat ik ook niet veel meer werk
De volgende ochtend wordt ik al vroeg gebeld door Steff. it is a good day to fligh. Ok mooi dan het gaat het nu echt gebeuren dan. Ik had iets gelezen over tandemparagliden vanaf Lions Head en dat leek me wel wat .
Ik zou al keer eerder gaan ,maar toen was er toch te veel wind en ging het niet door
Op naar Lions Head. Je krijgt een soort harnasje aan en je wordt vast geklikt aan piloot. De parachute ligt al helemaal uit en als hij de lucht in gaat moet je eerst wat tegen hangen en vervolgens rennen van de berg af en voor je het weet ben je al in de lucht. echt heel cool.
Je hebt een prachtig uitzicht over de stad en het voelt heerlijk om zo door de lucht te zweven
Helaas landen we al naar ± 10 min op het grasveld bij Seapoint.
In het weekend is het dan m´n laatste werk nacht in GSH.
Het is niet zo hectisch als ik gedacht had ,maar we zijn zeker heel de nacht wel bezig met deze keer zowaar geen GSW,maar wel veel steekverwondingen assaults, community assault , aantal mensen die over de kop gegaan zijn met taxibusje en veel dronken spul
Het blijft de hele nacht wel doorlopen even voor 7 uur nog even geholpen met gipsen , want daar maken ze toch niet zo veel van vind ik
Met een aantal mensen van de dagploeg ben ik vorige week al wezen ontbijten in ziekenhuis restaurant . Met hen heb ik het meeste gewerkt en zij waren echt aardig
Voor de rest is er taart en is het tijd om gedag te zeggen .
Het was een super leuke en interessante ervaring om hier mee te kunnen werken en te zien hoe ze hier de trauma opvang doen
Heel veel verpleegkundige zouden graag eens bij ons komen kijken om hun ervaringen te delen en te kijken hoe het bij ons allemaal gaat .
Helaas is dat financieel wrs lastig verhaal
Vandaag is het Koninginnedag en dat wordt hier natuurlijk niet echt gevierd ,maar een goede traditie in de familie is oranje tompoucen. Nu is mijn zus gelukkig een goede kok en is ze ze op dit moment aan het maken
het weer is hier ook omgeslagen en het is winters koud 18 grd en nu ook regen brr
Tijd om naar huis te gaan dus waar hopelijk het zomerse weer gaat komen
Woensdag vlieg ik naar huis en vanaf dinsdag is het gewoon weer SEH ErasmusMC , ook weer leuk natuurlijk
Bedankt voor jullie berichtjes altijd leuk om te lezen
Gr en tot snel
Karin

  • 01 Mei 2012 - 14:58

    Leandra:

    Hoi Karin,

    Klinkt super leuk ook dat pargliden gaaf zeg!
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad en we zien je over een weekje weer.
    Goede vlucht morgen.

    Groetjes Leandra

  • 02 Mei 2012 - 08:16

    Jacqueline:

    Leuk zeg paragliden, nooit gedaan wel parachute gesprongen. Wat is de tijd snel gegaan, ik heb het idee dat je net weg bent. Het weer hier is nog afwachten, belooft niet veel goeds aankomende tijd. Tot snel.

    Gr. Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

karin

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 1426
Totaal aantal bezoekers 11239

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 03 Mei 2012

stage ED Groote Schuur Hospitaal Cape Town

Landen bezocht: